Інклюзивне навчання 3 клас

Завдання на 27.05.2020

Тема. Повторення та узагальнення.
Пригадай, що таке двочастинна форма музики https://learningapps.org/display?v=p2k34ao9k20
Розгадай кросворд https://learningapps.org/display?v=pubqedin520
Пригадай назви музичних інструментів, які звучали в музичних творах https://learningapps.org/display?v=pzqn78v1c20

Завдання на 20.05.2020

Тема. Варіаційна форма як вираження поступового, послідовного розвитку, зміни одного характеру, настрою.

Розспіваймося!
Напевно тобі не раз доводилося чути, як основна тема в музичному творі повторюється декілька разів, і щоразу зі змінами. Така форма називається варіаційною.
Варіації  -  музичний твір, у якому основна тема зазнає різноманітних змін. У першій частині звучить головна тема, а в наступних частинах вона змінюється, тобто варіюється ( за допомогою ритму, темпу, ладу тощо)
Уважно послухай варіації на тему української народної пісні "Їхав козак за Дунай" М. Різоля
Чи змінювалася мелодія? За допомогою чого вона змінювалася? Спробуй назвати засоби музичної виразності, за допомогою яких щоразу "прикрашалася"  мелодія. На якому інструменті звучав музичний твір?

Варіації Миколи Різоля написані для баяна. Цей музичний інструмент належить до сімейства клавішних, які походять від численної сім'ї гармонік. У цьому сімействі також є акордеон.


Послухай українську народну пісню "Ой на горі жито"
Розучи та заспівай пісню. Спробуй створити варіації до цієї пісні ( перший куплет пісні заспівай у помірному темпі, другий куплет - у швидкому темпі, третій - у повільному темпі.)

 

Завдання на 13.05.2020

Тема. Рондо як форма контрастного зіставлення головної незмінної теми (мелодії) з кількома різними епізодами.
Розспіваймося!



Рондо - музична форма, в якій відбувається чергування головної теми і контрастних епізодів. Головна тема рондо повторюється не менше трьох разів.. І між цими повтореннями щоразу звучить інша - контрастна музика, яка називається епізод.
Послухай уважно  "Турецьке рондо" або "Рондо в турецькому стилі" австрійського композитора В. А. Моцарта. Спробуй визначити головну тему музичного твору.


Який характер музики? Звучання якого інструмента нагадує головна тема твору? Який характер епізодів? Що відчувається в музиці: пісенність, танцювальність чи маршовість?
Послухай пісню українського композитора Якова Степового "Ой на горі льон"
\
Прочитай текст пісні. 
Ой, на горі льон, льон,
По долині мак, мак.
Гіркі наші маковиці,
Орати би так, так.

Ой, на горі льон, льон,
По долині мак, мак.
Гіркі наші маковиці,
Сіяти би так, так.

Ой, на горі льон, льон,
По долині мак, мак.
Гіркі наші маковиці,
Скородити б так, так.

Ой, на горі льон, льон,
По долині мак, мак.
Гіркі наші маковиці,
Копати би так, так.

Ой, на горі льон, льон,
По долині мак, мак.
Гіркі наші маковиці,
Брати би так, так.

Ой, на горі льон, льон,
По долині мак, мак.
Гіркі наші маковиці,
Терти би так, так.
Заспівай. Ритмічно і розбірливо виспівуй слова пісні.


Завдання на 06.05.2020

Повторення та закріплення пройденого матеріалу.
Проспівай поспівки: 
1)  "Тут і там  .."
3)  "Веселі крокодили"
Виконай вправи:
1)→https://learningapps.org/display?v=p2k34ao9k20
2)→https://learningapps.org/display?v=ptshj0wm520
3)→https://learningapps.org/display?v=pubqedin520
Виразно та емоційно заспівай одну з пісень, яка тобі найбільш сподобалась.


Завдання на 29.04.2020

Тема. Тричастинна форма як вираження двох різних станів, настроїв, характерів, їх структура (продовження) 
Проспівай поспівкуКиця зажурилася
Пригадай, що таке тричастинна форма музики. Наведи приклади пісень, що мають двочастинну форму музики.
У творчості українського композитора М. Лисенка є чимало інструментальних п'єс, написаних у різних формах.Один із них має назву "Експромт", що означає "швидкий, стрімкий". Послухай твір М. Лисенка "Експромт ля мінор"


Який характер музики? Як вона змінюється? Які види музичного розвитку застосовує композитор? Визнач форму п'єси.
Послухай пісню"Писанка"


Розучи та виразно заспівай пісню.


Завдання на 22.04.2020

Тема. Тричастинна форма як вираження двох різних станів, настроїв, характерів, їх структура.
Заспівай поспівку Бігла миша через міст
Пригадай,  що таке одночастинна та двочастинна форми музики. 
Створюючи музику в тричастинній формі, композитор також застосовує контраст. 
Зазвичай третя частина повторює першу, а друга має зовсім інший характер.
Тобто, коли музика першої і третьої частин весела, у другій раптом виникають сумні інтонації.
Сьогодні ми продовжимо слухати музику до драми "Пер Гюнт Е. Гріга. Мандруючи пустелею, Пер Гюнт опиняється серед її жителів - арабів. Східна красуня Анітра розважає його танцями.
Послухай твір та дай відповіді на запитання. Е. Гріг. Танець Анітри .
Який характер танцю? Які музичні інструменти звучать? Які інструменти виконують мелодію, а які - акомпанемент? До якого сімейства вони належать? Скільки частин у цьому творі?
Передай пластичними рухами характер музичного твору. 


Завдання на 15.04.2020

Тема. Двочастинна форма як вираження двох різних станів, настроїв, характерів, їх структура
Як ти пам'ятаєш, у музичному творі може змінюватися рух, динаміка, темп і лад. Такі зміни бувають непомітними, поступовими. Однак інколи вони виникають досить раптово. Такий прийом розвитку називається контрастом, що означає "протилежність". Наприклад, коли ми чуємо в музиці спочатку мажор, а потім мінор. Або навпаки.
На контрасті будується музичний твір двочастинної форми. До таких належить і  куплетна форма - пісні, що мають заспів та приспів.  
 Двочастинна форма музики - це музичні твори, що складаються з двох контрастних між собою частин, а також пісні, що складаються із заспіву та приспіву. 
Пригадай пісні куплетної форми та заспівай.
У "Пісні Сольвейг" композитор Едвард Гріг передав глибокий сум дівчини, яка чекала нареченого довгих 40 років.
Послухай твір. Едвард Гріг, "Пісня Сольвейг" з музичної п'єси "Пер Гюнт"

Які почуття викликає ця пісня? Чи завжди настрій у творі однаковий? Скільки частин у цьому творі?
Пригадай  французьку народну пісню "Пастушок" . Виконай її з ритмічним супроводом.


   

Завдання на 08.04.2020

Тема. Музична форма. Одночастинна форма як вираження одного характеру чи настрою.
Ти вже знаєш, що музика розвивається, з мотивів складаються фрази, з окремих фраз і тем утворюється музична форма.
У музиці найпростіша форма- одночастинна. Це невеликі музичні твори, які не містять контрастних частин (наприклад: швидка - повільна, гучна - тиха, весела - сумна і т. д.), а також пісні без приспіву.
Розуміти форму музичного твору - означає розуміти зміст музики.
Уважно послухай твір польського композитора Фредеріка Шопена "Мазурка №5"




Як змінюється мелодія та динаміка твору?
У якій формі він написаний?
 В цьому творі змінюється мелодія та динаміка, але ці зміни незначні, тобто контрастних частин він не має, отже твір написаний в одночастинній формі.
 Уважно послухай пісню і визнач у якій формі вона написана.


Який характер пісні? У якій формі вона написана? У супроводі якого інструмента звучить пісня?

Спробуй емоційно  заспівати цю пісню разом із солістом.
Творче завдання. Придумай ритмічний супровід до пісні.

Завдання на 01.04.2020

Тема. Повторення та закріплення знань з пройденого матеріалу.
Пригадай види музичного розвитку, з якими ти ознайомився на попередніх заняттях. 
Виконай вправу на відповідність . Для цього потрібно з'єднати назву музичного розвитку з назвою елементу музичної виразності (Наприклад, картка "ладовий розвиток"
 з карткою "лад " і т. д.)
Щоб перейти до виконання вправи, натисни тут.
Пригадай назви музичних творів та виконай вправу "Знайди пару": з'єднай назву твору з його музичним розвитком. Щоб перейти до виконання вправи, натисни ТУТ.
Творче завдання. Придумай мелодію на текст лічилки:
Котилася торба
З великого горба.
А в тій торбі
Хліб-паляниця.
Кому доведеться,
Той буде жмуритися.


Завдання на 18.03.2020.

Тема. Жанровий розвиток. Симфонія.
Ти вже знаєш, що розвиток музики залежить від особливостей музичних жанрів. Одним із найскладніших жанрів музики є симфонія. 
Симфонія - це великий твір для оркестру, який складається з 4 частин.
Слухаючи симфонію, можна ознайомитися із розвитком музики, який називають симфонічним.
Композитори у своїх симфоніях часто використовують мелодії народних псіень. Але в симфонії ці мелодії не співаються. Вони прикрашаються , варіюються, змінюють свій характер за допомогою різних засобів музичної  виразності : темпу, ритму, ладу тощо.
У фіналі "Симфонії №4" Петра Чайковського звучить російська народна пісня "У полі берізка стояла". Мелодія пісні повторюється декілька разів і щоразу змінюється. Так відбуваєьбся розвиток музики.
Уважно послухай фінал "Симфонії №4"
Хто виконує музику: соліст чи оркестр? Чи змінюється мелодія пісні в симфонії? за допомогою яких елементів музичної мови вона змінюється (темп, тембр, динаміка, ритм)? Обери слова, що характеризують музичну мову.
МЕЛОДІЯ                                                     низхідна, висхідна, стрибкоподібна
ЛАД                                                               мажор,     мінор
РИТМ                                                            рівномірний, нерівномірний
ТЕМП                                                            повільний ,      помірний,     швидкий
ДИНАМІКА                                                  тихо-гучно,      гучно-тихо
ТЕМБР                                                           стунні ,      духові,      ударні.

 Що переважає в симфонічній музиці: пісенність, танцювальність чи маршовість?
Послухай  пісню "Подарунок мамі"

Послухай пісню  ще раз та спробуй заспівати її разом із солістом.






Немає коментарів:

Дописати коментар